Pasochoa & Cotopaxi

11 juli 2010 - Cotopaxi, Ecuador

Zondagmorgen moesten we opnieuw vroeg uit de veren om als voorbereiding op de Cotopaxi de Pasochoa te beklimmen. We begonnen onze klimtocht op zo'n 3.100 meter en bereikten na 3 uren eindelijk de top van 4.200 meter.

Maandagmorgen vertrokken we naar de Cotopaxi en moesten ongeveer 300 meter klimmen naar de refuge op 4.810 meter waar we de rest van de dag verbleven om te wennen aan de hoogte. Normaal zouden we 's middags al eens naar de gletsjer klimmen om onze crampons uit te proberen, maar door het slechte weer ging dit niet door. Rond 18u kregen we allen ons avondmaal en moesten we onder de lakens duiken om enkele uurtjes te slapen. Maar dit lukte ons echter niet. Om middernacht kwamen de gidsen ons wakker maken om tegen 1u te kunnen vertrekken. Na een uur en half klimmen kreeg Margot echter last van hoogteziekte en keerde ze terug naar de refuge. Rond 3u bereikte Anke eindelijk de gletsjer en kon de echte klimtocht beginnen. Doordat we de vorige dag niet hadden kunnen oefenen met de crampons waren de eerste minuten vooral vallen en opstaan maar uiteindelijk lukte het wel. Rond 7u20 bereikte Anke de top op 5.897 meter waar ze enkel tijd had om enkele foto's te trekken en meteen weer aan de daling moest beginnen.

Rond 12u 's middags kwamen we aan in Latacunga van waaruit ze Quilotoa en Saquisili zullen bezoeken.

1. Ellen:
    15 juli 2010
    hey Margot,
    ik zie dat ge u daar precies wel goed hebt, ' k zou zeggen amuseer u daar nog goed en geniet van uw reis hé
    vele groetjes :)