Galapagos

26 juli 2010

Maandag: Baltra en Bachas

Om tien uur 's morgens namen we het vliegtuig richting Galapagos eilanden waar we landden op Baltra. Na onze kajuit toegewezen te hebben gekregen en een half uurtje varen bereikten we onze eerste bestemming, Bachas. We waren meteen enorm onder de indruk van de witte stranden en het helderblauwe water dat we daar zagen. Tevens maakten we onze eerste kennismaking met meerdere dieren zoals krabben, vogels en leguanen. Ook testten we een eerste keer de snorkeluitrusting. Na enkele uren varen bereikten we ons bestemming voor de volgende dag, Plazas.

Dinsdag: Plazas en Santa Fe

Op plazas maakten we voor de eerste keer kennis met de zeeleeuwen en konden we opnieuw genieten van de adembenemende natuur. We vaarden vervolgens naar Santa Fe waar we eerst de onderwaterwereld verkenden. Wat ons het meeste bij zal blijven zijn de zeeschildpadden, roggen en het zwemmen met de babyzeeleeuwtjes. Na een warme koffie met koekjes bezochten we aan land een grote zeeleeuwenkolonie en kregen we uitleg over de vegetatie.

Woensdag: Española: Bahia Gardner en Punta Suarez

Hier maakten we meteen kennis met de galapagos mocking birds, nieuwsgierige vogeltjes die ons meteen kwamen bewonderen. Vervolgens zagen we een zeeleeuwtje van nog maar een paar dagen oud en een derde soort leguaan. Bij het snorkelen konden we hier naast de schildpadden en vissen een galapagoshaai bewonderen. Op Punta Suarez zagen we de beroemde blue footed boobies en de green footed boobies. Ook hadden we het geluk een paringsdans onder de albatrossen te zien, het hoogtepunt van deze dag.

Donderdag: Floreana: Punta Cormorant, Corona del Diablo, Post Office & Santa Cruz: Charles Darwin

Op Floreana vallen normaal flamingo's te bewonderen maar helaas waren er op dit moment slechts drie in de verte aanwezig. Naast enkele schildpaddennesten viel er op eiland niet veel te zien. Wel bezochten we 's ochtends het Post Office waar je je kaartje kan achter laten zodag iemand anders het bezorgd. We vonden eentje van Veurne en Anke nam dit mee om te bezorgen. We snorkelden hier ook een laatste keer aan de Corona de Diablo. Na enkele uren varen bereikten we Santa Cruz waar we het Charles Darwin Research Station bezochten en lonely george konden aanschouwen. De volgende ochtend namen we de bus naar de luchthaven om terug naar Quito te vliegen.